My Druze genetics – نسبي الدرزي

تشاع الكثير من الروايات الكاذبة بين الدروز عن الأصول عربية و على أن الدروز عرب أقحاح. لكن من المؤكد حسب دراسات و أبحاث علم الوراثة أن هذا من سابع المستحيلات. و يبدو أن مصدر هكذا أكاذيب كان رغبة بعض العائلات في الوصول إلى الحكم في ظل الصراع القيسي – اليمني بين العرب. و منهم العائلة اللذي أنا منها و الذي نجحت في هذا عبر إدعاء أنها من أصول يمنية. و للأسف هناك من لا يزال يصدق هكذا أباطيل و يدافع عنها رغم النتائج العلمية اللذي تثبت العكس

Many falsehoods circulate among the Druze community about  Arab origins accompanied by claims that Druze are pure Arabs. But it’s certain, according to genetic studies, that such claims are actually impossible. The source of such lies was perhaps the desire of some families to reach power during the Qaisi-Yemeni conflict among Arabs. And my family is one of those who claimed Yemeni origin and governed. Unfortunately, there are those who still believe such falsehoods and defend them despite the scientific results that confirm the opposite.

laz3-genes

main-qimg-cb8d41f8d943a7582c44c32c5792d5e9

CtBMtw4VIAAM1vJ

وحسب النتائج اللذي حصلت عليها شخصيآ يمكنني أن أستنتج أنني الأقرب إلى يهود إيران و اليهود الأكراد و موارنة لبنان. حتى أن العرق اليمني بعيد جدا و لهذا لا يظهر في مسافة قريبة عبر كل أساليب المقارنة المتاحة.

According to the results I have obtained personally, I can conclude that I am the closest to  Lebanese Christians and Iranian and Kurdish Jews. The Yemeni Arab subgroup is very far away and therefore does not appear at a close range through all available comparison methods. Although my family claims we’re from Yemeni Arab tribes.

Z3.PNG

B3

Z4

B1

ومع ذلك ، الأبحاث العلمية الذي تقارن العديد من النتائج تشير أن أجداد معظم الدروز من الأناضول (تحديدا منطقة بحيرة فان في تركيا). لقد تحدثت عن هذا في مشاركة سابقة.

Nonetheless, scientific researches on many Druze results seems to suggest Anatolian origin from the Zagaros mountains (specifically an area which is now Lake Van, Turkey).